dag 1 in Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Fred Meijer - WaarBenJij.nu dag 1 in Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Fred Meijer - WaarBenJij.nu

dag 1 in Lissabon

Blijf op de hoogte en volg Fred

17 Augustus 2015 | Portugal, Lissabon

Het is kwart over vier in de morgen, de wekker gaat.Onze camino gaat beginnen. Om zeven uur vliegen we naar Portugal. Madelon brengt ons om vijf uur naar de luchthaven in Eindhoven.
Na een kop koffie op de luchthaven het vliegtuig in en we landen even na achten ( lokale tijd) op het vliegveld van Lissabon. Het is er goed warm (32 grd) maar de zeelucht geeft iets verkoeling.
De shuttle bus brengt ons naar het oude centrum, daar hebben we voor twee dagen een B&B.
Zuza heet het. De hostess verwelkomt ons en legt via een App van het B&B, Lissabon uit.
Rond half een eerst naar de kerk vanwaar de wandeling start door het halen van onze eerste stempel voor in het credentail paspoort. Lissabon is een mooie stad met een oud en nieuw deel, het oude deel waar wij verblijven heeft alle mooie plekken op redelijke loop afstand. Zo zijn we bij de oude lift geweest en vandaar uit door de gezellige winkelstraten naar het strand gelopen.
Daar voelde je de zeewind goed en verkoelde.Moe van de reis, viel Marion even tegen mij aan in slaap. Wat op valt, op de boulevard bij het strand zijn veel bedelaars en mensen die allerhande prullaria aan de man proberen te brengen.Na een wrap met zalm en een housemade groentesoep, terug naar ons B&B voor ons op te frissen. We zijn heerlijk gaan eten bij Sinal Vermehlo een restaurant waar locals komen en in de rij staan voor een plaats. Daarna nog een glaasje lekkere wijn op een gezellig plein dicht bij onze slaap plaats, even een beetje vakantie voor de camino echt begint.

• 19 Augustus 2015 - 14:09

Jan Van Heesch:

Beste Marion en Fred

Veel plezier gewenst en succes met het wandelen.
    Wij gaan jullie zeker volgen.

Have fun

Jan en Jeanne van Heesch

• 29 Augustus 2015 - 19:53

Annemarie:

Ik wil jullie een fantastische , heerlijke vakantie toe wensen. Geniet van alle mooie dingen die op jullie pad komen. Veel leifs Annemarie

• 30 Augustus 2015 - 18:44

Madelon En Emilio:

Olá,

Nou nou wat is Lissabon mooi!! En dit is pas het begin, kun je nagaan.
    Alvast toi toi voor de eerste km en drink er eentje op ons. Of twee ;)
    Wij volgen jullie óók hier, alvast fijn geschreven hoor pap!
    Heeeel veel plezier en succes samen.

Lieve groeten en een punneke,

Madelon en Emilio