Van Lissabon naar Villafranca de Xira 20km - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Fred Meijer - WaarBenJij.nu Van Lissabon naar Villafranca de Xira 20km - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Fred Meijer - WaarBenJij.nu

Van Lissabon naar Villafranca de Xira 20km

Blijf op de hoogte en volg Fred

31 Augustus 2015 | Portugal, Lissabon

De kop is ervan af. Na een goede nachtrust om half zeven opgestaan. Ontbijten, schoenen aan en in de benen. Klok slag acht vertrokken bij de Se Catedral het startpunt. De Pijlen volgen en geen vuiltje aan de lucht, behalve een naderend onweer. Pijltjes volgen toch moeilijker dan gedacht. Dik half uur verlopen. Eenmaal weer op de goede weg loop je langzaam de stad uit, langs het Fado museum en het museum Nacional do Azujelo (tegel museum) De buitenwijken waar we nu door lopen zijn een schril contrast met de binnenstad, waar ze in de binnenstad de straten dweilen staat hier puin en grof vuil lans de weg. Veel verval en leegstand. Dit tot aan de rand van het gebied waar in 1998 de wereld expo gehouden is. Daar juist mooie architectuur kunst en bijzonder gebouwen. Onze weg volgt naar Sacavem. Daar nemen we de trein op advies van de schrijver van het boek, dit stuk staat bekent voor de drukke N10 en als zeer gevaarlijk voor voetgangers. Bijkomen punt, het is alleen maar industriegebied. Om 11.32 aankomst op het station Sacavem, geprobeerd om in 6 minuten het Portugees in het kaartjes machine te begrijpen en om 11.38 als zwartrijders ingestapt naar Alhanda. Nadat we Alhanda de gele pijlen gespot hadden, zijn we in een stevige pas door gelopen richten Viilafranca de Xira waar onze eerste overnachting is.
De afstand voor vandaag is 20 km, exclusief treinreis.

• 31 Augustus 2015 - 19:54

Annemarie:

N goede nachtrust en voor morgen weer succes en hopelijk mooi wandel weer.

• 01 September 2015 - 10:08

Madelon En Emilio:

Stelletje criminelen hahaha, gelukkig alles goed gekomen met de trein. Jullie hebben geluk hier niets anders dan regen de komende dagen. Zet hem op! xx

• 01 September 2015 - 11:27

Roel:

Fred, kun je iets groter type. Mijn ogen worden slecht

Roel H

• 01 September 2015 - 12:24

Jan Eisenga:

Hallo Fred & Marion,

moeten wij rondgaan met de pet voor een treinkaartje?
    Of kunnen jullie ook het verder af met de wandelschoenen?

Groeten

Milly, Lydia, Karin, Jan en de rest

• 01 September 2015 - 19:24

Fred :

Roel, misschien een op maat geslepen beeldschem?