Azingihada => Atalia 18,2km - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Fred Meijer - WaarBenJij.nu Azingihada => Atalia 18,2km - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Fred Meijer - WaarBenJij.nu

Azingihada => Atalia 18,2km

Blijf op de hoogte en volg Fred

03 September 2015 | Portugal, Lissabon

Het begin van de dag start met het tapen van de voeten.
Onze gastvrouw Helene serveert om 7 uur het ontbijt en schuift gezellig aan.
Helene vertelt dat hier in november een grote paarden show/markt is, we horen dat in deze omgeving alle paarden liefhebbers naar de World's horse fair komen. Foto's met prijzen hangen aan de muren. Na het ontbijt zwaait ze ons uit en wijst ons de weg.
Het lopen gaat nog niet zo soepel. We zijn goed vijf minuten op weg als er twee verdwaalde, roepende pelgrims ons staande houden. Even voorstellen, het zijn Margareth en Charm uit Nevada, Las Vegas. Zij vragen ons de route ( moeten ze juist ons vragen ) of ze een stuk mee mogen lopen. Gezamenlijk lopen we over een tamelijk drukke weg, achter elkaar naar Golega, een dorp na 8km. Golega ook wel de "horse capital of Portugal" genoemd. Hier splitsen onze wegen, maar besluiten eerst samen een kopje koffie te drinken. Twee gezellige dames, die we zeker nog eens hopen te zien.Wij door lopen naar Atalaia. Marion neemt foto's en ik loop rustig door. Ze roept me om samen een vrucht van de cactus te eten, niet aankomen het prikt een beetje. De vrucht smaakt goed maar leren daarbij ook een les, pluk en schil nooit een cactus vrucht met blote handen.Alles prikt, haar handen en mond. Rugzak af, blarentape op haar mond en handen en zo de naaldjes geprobeerd te verwijderen. Het gaat al iets beter maar de naaldjes willen niet echt weg. Na een klein uur is bij een dorp een rustplaats met een kraan. Spoelen en wrijven tot dat bijna alles weg is. Tijdens het eten van en broodje valt ons op dat er een groepje vrouwen de plantsoenen onderhoud. Schijnbaar is Portugal goed geëmancipeerd. Vroeg in de middag arriveren we bij Casa do Patricia. Hier treffen we een gulle gastvrouw. We zijn voor het moment de enige gasten en worden spontaan uitgenodigd om met de familie s'avonds te eten.
Speciaal voor Marion werd vis op de barbecue gegrild. Zelf hadden ze dit nog nooit gedaan. Dus ook voor hen een experiment.Deze Portugese mensen zijn bijzonder. Voor diegene die ooit hier in de buurt komt, een vette aanrader. Na een lekker glaasje en een kopje koffie zijn we gaan slapen.