Tomar => Alvaiazere 30.9 km - Reisverslag uit Tomar, Portugal van Fred Meijer - WaarBenJij.nu Tomar => Alvaiazere 30.9 km - Reisverslag uit Tomar, Portugal van Fred Meijer - WaarBenJij.nu

Tomar => Alvaiazere 30.9 km

Blijf op de hoogte en volg Fred

05 September 2015 | Portugal, Tomar

Na een snel ontbijten,(en een broodje voor onderweg) staan wij om 10 voor 7 op straat.
Het belooft een warme dag te worden, dus alle kilometers die wij in de ochtend lopen, gaan het makkelijkst. De wandeling gaat super een flinke tred en geen centje pijn. Dit is hoe de camino bedoeld is. We lopen door afwisselend door olijfgaarde en eucalyptus bossen , waarvan de geur bedwelmend is. Kurkeiken staan parmantig lans onze wandelpaden. We maken van de laatste koffiebar gebruik en worden door een van de mannen voor het cafe in het duits aangesproken.
Blijkt dat hij een paar jaar in Duitsland heeft gewerkt en kletst ons bij over de Portugese regering en geschiedenis. Terwijl we praten brengt de eigenaresse ons ieder drie trossen druiven van de nieuwe oogst. Abrigado[ dank in het portugees] en we gaan verder op weg.
Heuvels worden langzaam bergjes, en maakt het wandelen hierdoor vermoeiender. Gelukkig bieden de bossen genoeg schaduw. Maar naar 20 km wacht ons toch een open stuk naar Alvaiazere. Het zonnetje brandt en het is zwaar lopen op de geasfalteerde weg. Na 10km mogen we gelukkig weer een dorpje in.Hele mooie straatjes met cobblestones, hoge muren en oude huisjes. Bij het lezen van de naamplaat van Alvaiazere, [16,00 uur]krijgen we weer wat energie en einde is dan in zicht. In de hostel maken we kennis met een paar Amerikanen en zien we ook Mic weer.Even opfrissen,wasje doen, boodschappen en dan met de voetjes hoog tot het avondeten.Vanavond maken we het niet te laat want morgen wacht weer een lange warme dag.

• 06 September 2015 - 10:57

Annemarie:

Ik maak er uit op dat t met je voeten ( blaar) goed gaat, jullie verslagen zijn erg mooi om te lezen , je schrijft goed Fred . Marion ik zag dat je een pleister bij je bovenarm hebt . Hopelijk niks ernstigs. Succes verder geniet van al het moois.xx. Annemarie