Alvalazere => Rabacal 32,5 km - Reisverslag uit Rabaça, Portugal van Fred Meijer - WaarBenJij.nu Alvalazere => Rabacal 32,5 km - Reisverslag uit Rabaça, Portugal van Fred Meijer - WaarBenJij.nu

Alvalazere => Rabacal 32,5 km

Blijf op de hoogte en volg Fred

06 September 2015 | Portugal, Rabaça

Alvalazere Rabacal 32,5 km

Bij het krieken van de dag, verlaten wij de alberque als pelgrim 5 en 6. Temperatuur is 18 gr. en we kunnen weer lekker doorstappen. De eerst vijf kilometer is het flink aanpoten het gaat stevig berg opwaarts. We passeren kleine dorpjes waar we uitgeleide worden gedaan door blaffende honden. Volgens ons heeft iedereen in de dorpen twee of drie honden wel of niet aan de ketting. Door het geblaf wordt ieder dorp gewekt.We hebben al veel moois gezien maar het wordt allen nog maar mooier. Vergezichten, bossen , olijfgaarden en gehuchtjes waar de tijd heeft stil gestaan. na drie uur wandelen zitten de eerste 15 km erop. Bij de pasteleria zit Micheal al aan de koffie. We schuiven aan en drinken cafe complet en delen een reuze tompoes. Voor onderweg, twee verse broodjes. Dit samen voor 3,39 euro. Rond half elf doen we de rugzak om en stappen verder. Niet alleen de route stijgt maar ook de temperatuur. Zelfs in de bossen wordt het drukkend warm maar dan heb je gelukkig nog schaduw.Na de bossen volgen dorpjes en langere stukken door open velden. Lopend door de velden zien we in de verte onze Italiaanse wandelgenoot. Die ons wenkt. Hij staat bij een waterput die door aan het draaien van een groot wiel, water oppompt. Hij draait en wij kunnen ons heerlijk verfrissen en onze waterflessen vullen. We lopen door en inmiddels is het snikheet. Stap naar stap, allerlei gedachtes komen bij je op ook de gedachten: welke twee volwassenen verkleden zich als padvinder en gaan wandelen bij 32 gr. met een rugzak van 10 kg met een mossel erop? Daar heb je dan nog 18 km nog de tijd voor om daar een antwoord op te vinden. De natuur is schitterend, de mensen vriendelijk, conditie is oke, maar door deze warmte loop je toch langzamer. Als wij in Rabacal aankomen is het 16:30. We zijn dan 9.5 uur onderweg. Minus een uurpauze. De Italiaan en Michael zijn juist voor ons binnen en twee Amerikaanse meiden die een uur voor ons vertrokken, komen een half uur later na ons binnen.

• 06 September 2015 - 20:04

Marion:

hallo Annemarie,

Tape is voor preventie. Als ik mouwloos loop schuur ik met mijn dunne armpjes langs de band van de rugzak. liefs en groetjes Marion

• 06 September 2015 - 22:30

Jack:

Hallo Fred en Marion ,

Respect voor jullie doorzettingsvermogen. Gelukkig worden de vermoeienissen ruimschoots gecompenseerd door de prachtige natuur en geweldige ervaringen. Geniet van deze unieke tocht en veel plezier gewenst.
    Groet,
    Jack

• 07 September 2015 - 09:16

Max:

Hallo Toppers,
    Leuk om alles zo te lezen en jullie op de voet te volgen.
    De foto’s zien er mooi uit.
    Geniet er nog van.

Groetjes Max

• 07 September 2015 - 18:20

Madelon:

Het ziet er daar geweldig uit, gelukkig hebben jullie ook mooi weer.
    Hier lijkt het de afgelopen dagen wel herfst. Regen, wind en de pepernoten al in de schappen!
    Leuk om te lezen dat jullie mensen leren kennen, moet ook een veilig gevoel geven.
    Super trots op jullie! xxx M