Coimbra rustdag - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Fred Meijer - WaarBenJij.nu Coimbra rustdag - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Fred Meijer - WaarBenJij.nu

Coimbra rustdag

Blijf op de hoogte en volg Fred

08 September 2015 | Portugal, Coimbra

Uitgeslapen. Heerlijk, we stonden om 7.15 naast het bed. Vandaag een snipperdag, we verkennen Coimbra. Coimbra is een oude universiteit stad met een barokke bibliotheek uit 1537. Sinds 2013 op de wereld erfgoedlijst. Eerst in de oude stad een ontbijt en daarna door kleine straatjes, steegjes en trapjes richting de uni. Bij de entree van de universiteit staan verschillende studenten in vol ornaat. Zwarte capes zwieren over het plein. We krijgen het gevoel dat we mee spelen in Harry Potter. De bieb is onbeschrijfelijk er is geen woord van gelogen. Hoge plafonds met geweldige tekeningen, ornamenten, grote tafels, verbogen opgangen, laddertjes twee etage's en alles vol eeuwen oude boeken. Onder de bieb is zelfs een gevangenis gevestigd. Hier mocht je je straf uitzitten als je je had misdragen in de klas of in de campus. In de overige gebouwen van de universiteit vind je grote zalen die nog immer gebruikt worden bij het afstuderen en nog in originele staat verkeren.Terug lopend naar de stad pikken we een terrasje, eten we een ijs en kopen wat fruit.We zijn het er beide mee eens, Coimbra is een schitterende stad. Langzaam slenteren we terug naar het klooster waar we de rugzak weer morgen klaarmaken voor morgen. Best lekker zo'n luie dag.

• 09 September 2015 - 10:42

Antoine Opdenakker:

Beste Marion en Fred

Het blijft volgens mij toch een hele onderneming, rustdag zal wel nodig zijn.
    Nog veel wandelplezier

Groeten

Antoine

• 09 September 2015 - 14:51

Jan:

Hallo Marion en Kek,

Ik heb jullie reisverslagen gelezen en alle foto's bekeken. Het zijn prachtige foto's en de verslagen zitten goed in elkaar. Een hele onderneming, doorzettingsvermogen vereist, maar dat dat in jullie bezit is weten we. Ik blijf jullie volgen en nog een een fijne vakantie. Ik ben trots op jullie.

Gr Jan en Anita