Mealhada => Agueda 25,8 km - Reisverslag uit Águeda, Portugal van Fred Meijer - WaarBenJij.nu Mealhada => Agueda 25,8 km - Reisverslag uit Águeda, Portugal van Fred Meijer - WaarBenJij.nu

Mealhada => Agueda 25,8 km

Blijf op de hoogte en volg Fred

10 September 2015 | Portugal, Águeda

Ontbijten is niet altijd goed in Portugal. Vanmorgen in leven moeten blijven op muffins en croison au chocolatte. Na de regen van gisteren, zijn we met vochtig en mistig weer vertrokken. De wandeling bood weinig variatie. Ieder dorpje en stadje lag eigenlijk aan elkaar. Weinig tot geen bossen of boeren leven zoals de afgelopen dagen. De huizen worden moderner, maar ook hier valt ons op, veel leegstand en verval. Buiten de dorpen heerst de industrie. Veel verkeer raast aan ons voorbij je moet constant op je hoeden zijn, het is opletten geblazen. Op deze route lopen ook een soort Roma zigeuneres die agressief bedelen en je bijna de weg blokkeren. Zelf kinderen worden ingezet en vallen je lastig. Na drie uur lopen vinden we pas een pastelaria voor ons eerste kopje koffie. Voordeel va een late stop is, je hoeft niet meer lang na de pauze. Onderweg worden we ingehaald door drie Polen, Twee jongen meiden en een man van begin dertig. Ze spreken goed engels en hebben het zelfde eindpunt als wij vandaag. Als wij om half een in Agueda aankomen en overleggen om door te lopen tot de volgende albergue blijkt deze 17 km verder op te liggen, dit is ons een maat te groot. De albergue in Agueda is boven onze verwachting goed. Eigenlijk net een vakantie hotel. Je mag van alle faciliteiten gebruik maken, ook van de keuken. Dit doet ons besluiten vandaag eens zelf te koken. We kopen spaghetti en verse gamba's en alle ingrediënten voor verse salade, samen met een koel biertje smaakt ons dit voortreffelijk. In de albergue hadden na de drie Polen, ook en Deen en een Belgische, uit Luik, intrek genomen. Met deze twee laatste hebben wij gisteravond tijdens het eten al eerder kennis gemaakt. Ze hebben beide al meerder camino's gelopen, maar het bijzonder is de Deen is 75 jaar.

• 10 September 2015 - 21:34

Annemarie:

Wat een mooie foto met die kleurige paraplu's. Geniet er samen van . Grtjs Annemarie

• 10 September 2015 - 23:34

Madelon:

Sjiek dat blauwe huisje met al die plantjes ervoor. En bij die bedelaars gewoon terug bedelen is het zo afgelopen ;)

xx

• 11 September 2015 - 11:53

Jan Eisenga:

Eindelijk zijn jullie over de helft van het Portugese gedeelte van de trip heen,
    hetgeen toch een goed gevoel moet geven.
    Afgelopen dagen hebben jullie meerdere personen uit diverse landen ontmoet wat ook aangeeft dat dit geen onbekend iets is bij de verstokte wandelaars (ook al snurken er sommige als een zaagmolen).
    Wij zouden zeggen hou vol en wandel ze.

Groeten

Jan, Millie, Lydia.
    Ps prachtig weer hier (laatste zomerdag volgens de geleerden)

• 11 September 2015 - 13:33

Rick Vos:

Fijn om te zien/lezen dat jullie het naar jullie zin hebben. Erg leuk om zo met veel verschillende mensen in contact te komen.

Enjoy & suc6!