Rubiaies (P) => Tui (SP) 24km - Reisverslag uit Valenza, Portugal van Fred Meijer - WaarBenJij.nu Rubiaies (P) => Tui (SP) 24km - Reisverslag uit Valenza, Portugal van Fred Meijer - WaarBenJij.nu

Rubiaies (P) => Tui (SP) 24km

Blijf op de hoogte en volg Fred

20 September 2015 | Portugal, Valenza

Als eerste weg in het donker. Zelfs even zaklantaarn moeten gebruiken. We lopen door Rubiaes en missen een aansluiting. Na een kwartiertje dolen vinden we juiste route. Misschien komt het door dat het zondag is, maar de eerste 10 km vinden we geen koffiebar die open is. We hebben nog een proviand van drie koekjes en delen dit dan ook met een Deen die sinds gisteravond niets meer gegeten heeft. De route die wij vandaag lopen leidt ons naar Spanje. Best dubbel, het zeer mooie Portugal te verlaten en Spanje betekent, Santiago, ons doel. We passeren de grens en lopen over de ijzeren brug van Valenza ( Portugal) naar Tui (Spanje). In Tui aangekomen nemen we een albergue met een grote tuin, vol met kunst. Na het douchen laten we een wasje draaien en ontmoeten de twee Tsjechen die eerder voor ons gekookt hebben. Zo zie je, ook Spanje is klein.
Na het opfrissen gaan we het centrum in. We treffen daar de hele meute pelgrims van gisteravond aan het bier. We sluiten ons aan en laten ons een pils smaken. Daarna een hapje eten, terug naar de albergue, de planning maken voor morgen en op tijd in bed.

• 21 September 2015 - 12:00

Jan E. Te D.:

Hallo Marion & Fred,

het is goed te lezen dat jullie Portugal hebben verlaten en nu koers zetten richting jullie einddoel.
    Geweldig en hopenlijk treffen jullie sommige oud reisgenoten ook in Santiago de Compostela.

groeten
    Jan E. te D. (Dit in navolging van Roel H. te D.)