Santarem => Azinghada 24,3 km en de rest - Reisverslag uit Santarém, Portugal van Fred Meijer - WaarBenJij.nu Santarem => Azinghada 24,3 km en de rest - Reisverslag uit Santarém, Portugal van Fred Meijer - WaarBenJij.nu

Santarem => Azinghada 24,3 km en de rest

Blijf op de hoogte en volg Fred

02 September 2015 | Portugal, Santarém

6.30, De camino roept. Bij het ontbijt ontmoeten we medepelgrims 2 Duitsers te voet en 2 Oosterijkers met een tandem. De Oostenrijkers zijn vertrokken vanaf Faro en de Duitsers net als wij vanaf Lissabon. Even snel ervaringen gewisseld en daarna gaat ieder zijn weg. Het duurt iets langer door het tapen van mijn blaar. Na het tapen voelt het duidelijk beter. Het is 8.30 als we
we door de Porte Del Sol, Santarem uitlopen. Eenmaal van de grote weg lopen we langs mais en zonnebloemvelden afwisselend met tomaten, paprika's en druiven. De enige vogels die wij vandaag zien zijn laag vliegende zwaluwen en witte koereigers, zij vinden genoeg te eten in de markt van Portugal. Na 12 km begint de blaar toch op te spelen. Lowa's worden vervangen door Teva's. Het tempo gaat hiermee ook omlaag. Bij koffie met gebak even overleg. Lopen of de bus voor mij. Toch lopen, alleen nog een versnelling lager. Inmiddels stijgt de temperatuur en de paden zijn extreem stoffig. Gewassen staan er uitgedroogd bij en worden beregend, maar zo te zien helpt het niet, veel is dor en bruin. We hadden gekozen voor de oude route, maar die was, zoals het boek vermeldt slecht gemarkeerd. Inderdaad we hadden ons verlopen. Het eerst volgende dorp (7km verder) staat een infobord met wegbewijzering. "You are here" , maar dat punt op het bord klopte niet met het boek. Een automobilist om raad gevraagd en we zijn volgens ons bij nader inzien weer een rondje door de velden gelopen. Overal staat mais en neemt je het uitzicht weg waar je ongeveer bent. We komen na drie kwartier lopen in een dorpje waar Marion weer maar vraagt waar Arzinghada ligt. De straat uit links. Links van de kerk, en dan nog ongeveer 1km.De richting is goed alleen de afstand tot het dorp/hostel zijn 5 km. Hitte, honger en vermoeidheid beginnen zwaar te wegen. 16.30 aangekomen bij het hostel is niemand thuis, (aaarrgh!!!!) maar via de telefoon toch in contact gekomen.
Ze zal pas om 8 uur s'avonds aanwezig zijn, Maar vertelt ons zomaar waar een reserve sleutel ligt.
We zijn binnen.

• 03 September 2015 - 09:55

Annemarie:

Prachtige foto's . Ik hoop dat t goed gaat met je blaar en dat je er steeds minder last van hebt. Sterkte maar vooral veel plezier en genieten van al het moois om jullie heen .

• 03 September 2015 - 11:29

Rick Vos:

Hoi Marion en Keck,

Zojuist even bijgelezen en foto's bekeken. Ziet er mooi uit en volgens mij gaan jullie erg goed. Knap, want ik word al moe als ik de tijden zie waarop jullie opstaan i.c.m. de km die jullie maken ;-)

Geniet er vooral van en heel veel succes. Ik zal jullie in de gaten houden en af en toe een berichtje plaatsen :)

Grt. Rick

• 03 September 2015 - 12:54

Madelon, Emilio En Oma. :

Heel veel succes en fijne wandelingen gewenst! Jullie zijn volhouders. Xxx oma ( M en E)

• 03 September 2015 - 14:00

Brigitte:

Eindelijk opjullie site kunnen komen. Hee veel succes met jullie gedurfde onderneming.Geniet ervan. Leukslagen n foto s.Zal jullie op de voet volgen.
    Groetjes Brigitte

• 03 September 2015 - 18:58

Manon Vos:

hoi Marion en Kek,

Ik ben ook weer helemaal bijgelezen over jullie geweldige avontuur. Wat een prachtige foto's en mooie natuur. Maar wat een fysieke inspanning elke dag , knap hoor. Ik hoop dat het snel minder wordt met de blaren. Geniet er vooral van maak veel foto's zodat we jullie goed kunnen blijven volgen. Keep on going!!!!!

Dikke kus
    Manon
    Ps. Leuk geschreven!!!

• 04 September 2015 - 08:52

Roel:

Illegaal met de trein, vriendjes zijn met Duitsers, een stuk met de bus willen gaan ipv lopen, en
    dan op de blote knieën voor de Zwarte Madonna willen bidden. Heb toch een ander kijk op Fred gekregen.

• 04 September 2015 - 09:26

Jan Eisenga:

Goedemorgen Marion en Keck (?!?!?)
    Ten eerste "chapeau" om niet met de bus te gaan maar gewoon te voet (waar het om gaat).
    Is toch wel leuk van de hostel eigenaresse om te zeggen waar de sleutel ligt
    (ik denk onder de rechter bloempot, links in het midden).
    En laat je niet kisten door een blaar, gewoon eruitlopen en vooral niet aan denken.
    Zo wij gaan weer aan die Arbeit en wandel ze vandaag.
    PS waar is het verslag van 3 september (vergeten up te loaden???)

• 04 September 2015 - 09:51

Milly Bischoff:

Hey Goedemorgen Marion en Keck,

Sorry nog ff geen tijd gehad om het verslag van jullie te lezen wel de mooie foto's bekeken.
    Druk druk druk ;-)
    In het weekend meer tijd om te lezen. Ik wens jullie verder veel wandel plezier en geniet ervan!
    Gr. Milly

• 04 September 2015 - 13:01

Kees Janssen:

Hoi Marion en Fred (Keck???),

Indrukwekkende verslagen. Mijn petje af voor jullie doorzettingsvermogen.
    Ik neem aan dat de temperaturen nog vrij hoog zijn in Portugal.
    Jullie zien wel wat van de natuur.
    Ik hoop dat de hinder van de blaar aan je voet snel zal afnemen, lijkt me niet lekker lopen.
    Veel wandelplezier en geniet van het moois Portugal te bieden heeft.

Gr. Kees

• 04 September 2015 - 18:49

Marion:

Hallo fam. vrienden en collegae,

Wat leuk dat jullie ons zo volgen, dank voor de support.
    Betekend natuurlijk ook dat als wij weer thuis zijn,geen enkele vraag hoeven te beantwoorden. Scheelt een hoop gezever. [visa versa].

Liefs Marion

'