Rabacal Coimbra => 29,5km - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Fred Meijer - WaarBenJij.nu Rabacal Coimbra => 29,5km - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Fred Meijer - WaarBenJij.nu

Rabacal Coimbra => 29,5km

Blijf op de hoogte en volg Fred

07 September 2015 | Portugal, Coimbra

Vandaag zijn we pelgrim 3 en 4, die de albergue verlaten en meteen na ons de twee Amerikaanse girls. Benen zijn vandaag stijf en strak. De nachtrust was niet geweldig door wat muggen ze hielden ons uit de slaap. In deze albergue werd geen ontbijt geserveerd dus we moeten genoegen nemen met een banaan. De eerste drie uur is de temperatuur aangenaam en ons ontbijt plukken we langs de weg. Om half tien, als we bijna drie uur onderweg zijn eten we een heerlijk broodje met een kop koffie. Landschappen en natuurlijken omgevingen worden steeds wisselender en mooier. Portugezen zijn heel vriendelijk en behulpzaam, we worden zelf genodigd op koffie maar het vullen van de waterfles volstaat. Vandaag hebben we vaker een pauze ingelast vanwege de warmte. In een barretje hoorden we de plaat van Coldplay " nobody said it was easy" en we zingen uit volle borst mee. Resten ons nu nog 8 km te gaan naar Coimbra. Als we Coimbra binnen lopen vangt Michael ons op en wijst ons de weg naar heet klooster waar we overnachten. Een schitterend gebouw waar het rustig en heerlijk koel is. Alleen zoals het in een klooster hoort worden mannen gescheiden van vrouwen. Ik slaap met twee Italianen en een Duitser. Marion boft, twee sloffende Japanse die alleen Spaans spreken, dus voor haar een gezellige meidenavond Gheisha spelen en recepten uitwisselen.

• 07 September 2015 - 20:53

Anita:

Goede avond familie, eindelijk tijd voor jullie! Wat is dit geweldig om jullie pad te volgen, net of wij een stukje met jullie meelopen, alleen hebben wij geen rugzak met mossel om!
    Wat goed van jullie dat doorgaan en afzien, met trots denk ik dan dit is toch wel effe mijn zus en
    zwager!!!Wij wensen jullie nog super veel wandeldoorzettingsvermogen toe, geniet ervan en wij lezen deze positieve reisverslagen.
    Ontvang dikke kus van Anita en Jan.

• 08 September 2015 - 10:54

Anita Abelshausen:

halloootjes "padvinders"

Jullie zijn toch veel meer dan dat haha
    aw muk, wat heb ik een respect voor jullie...
    en wat een mooie reisverslagen en fotos !
    super top dat we jullie kunnen volgen op deze mooie reis,
    heel veel succes op jullie tocht,

groetjes anita x