Coimbra => Mealhada 22,4 km - Reisverslag uit Mealhada, Portugal van Fred Meijer - WaarBenJij.nu Coimbra => Mealhada 22,4 km - Reisverslag uit Mealhada, Portugal van Fred Meijer - WaarBenJij.nu

Coimbra => Mealhada 22,4 km

Blijf op de hoogte en volg Fred

09 September 2015 | Portugal, Mealhada

Marion heeft vannacht geen oog dicht gedaan. Lumberjacky uit Canada een struise dame, heeft in haar slaap een heel bos perceel om gezaagd. Na een uur woelen, besloten toch maar de oor wax bolletjes te gebruiken. Halleluja, maar zelfs hier gromde de grizzly doorheen. Hierdoor was er geen wekker nodig. Het is kwart voor zeven als we het klooster uitlopen en de route vervlogen door de oude stad. Dit is geen straf. De stad ontwaakt, ochtend zit in de lucht en kleurt de hemel rood. De nachtverlichting van de stad verlicht de mooiste oude gebouwen en weerspiegelt in de rivier. Vandaag is het niet zo'n hele lange tocht, des te noordelijker dat we komen, des te meer pelgrims zien we onderweg. Duo's waarvan de meeste stelletjes of einzelgängers, ook tegenliggers richting Fatima, soms wordt er een praatje gemaakt maar zeker in het voorbij lopen "bon camihno" geroepen. De omgeving is mooi maar niet bijster maar daarvoor is de temperatuur wel goed, 24 graden en licht bewolkt. Anderhalf uur voor aankomst mogen we dan eindelijk de regen capes showen. We moeten uitkijken dat we geen ongelukken veroorzaken, want twee gekleurde, gebochelde Hobbits, trekt veel bekijks. Als de wind onder de poncho slaat, lijkt het meer dat je onderweg bent met een bungalowtent. Onze albergue is snel gevonden en een slaapplaats geregeld. Vandaag nemen we een tweepersoons kamer. Om uit te sluiten de we Lumberjacky weer tegenkomen.

• 10 September 2015 - 23:29

Madelon:

Hahaha ik heb een nieuwe carnavals outfit erbij!

• 11 September 2015 - 13:28

Rick: