Ponte do Lima => Rubiais 18 km - Reisverslag uit Rubiãis, Portugal van Fred Meijer - WaarBenJij.nu Ponte do Lima => Rubiais 18 km - Reisverslag uit Rubiãis, Portugal van Fred Meijer - WaarBenJij.nu

Ponte do Lima => Rubiais 18 km

Blijf op de hoogte en volg Fred

19 September 2015 | Portugal, Rubiãis

Voor dat de wekker af gaat zijn we al wakker. Vandaag wandelen we van Ponte do Lima naar Rubiais. Een wandeling van maar 18 km, maar wel met flinke stijgingen, vermeldt het boek. Niets is teveel gezegd. Het glooiend landschap gaat erg snel over in stevige klimpartijen. Beekjes worden watervallen en paden worden rotsachtiger wat maakt dat je ieder stap behoedzaam moet zetten. Vanaf Ponte de Lima stijgen we vandaag 450 mtr. Dat klimmen niet iedereen goed afgaat merken we onderweg. We passeren dan ook enkele ( jongere) pelgrims.
Boven op het hoogste punt aangekomen, worden we dan ook beloont met een fenomenaal uitzicht. Door de hoogte zien we de heuvels en bergen waarover we de afgelopen dagen gewandeld hebben, best indrukwekkend. Als we de afdaling na het eerstvolgende dorp inzetten, samen met twee Japanners worden weggestuurd bij de eerste albergue. De Japanners lopen door. Wij proberen het bij de buurman die ook een bord heeft uithangen maar niet in het boek staat. Het geluk is met ons, we vinden hier een zeer nette albergue die pas sinds juni pas open is.
Omdat we de eerste zijn die dag, mogen kiezen welke kamer dat we nemen. We nemen een mooie kamer met balkon en zijn voor vandaag zeer tevreden bij albergue Constantino. Bij het schrijven van deze blog, zitten we dan ook in de tuin, onder de fruitbomen in een heerlijke relax stoel met een koel biertje, te genieten van een lekker warm zonnetje. (26 grd) Stoel naar achter, voetjes omhoog. En aan morgen denken we niet.

• 20 September 2015 - 19:25

Annemarie:

Wat een verschil van weer met begin van de week. Geniet ervan