Grijo => Porto 17,3km - Reisverslag uit Porto, Portugal van Fred Meijer - WaarBenJij.nu Grijo => Porto 17,3km - Reisverslag uit Porto, Portugal van Fred Meijer - WaarBenJij.nu

Grijo => Porto 17,3km

Blijf op de hoogte en volg Fred

13 September 2015 | Portugal, Porto

Ze hebben voor vandaag vanaf 8 uur regen gemeld. Ons plan is om vroeg te vertrekken en zodoende al een flinke afstand af te leggen. Iedere kilometer lopen zonder regen is gewonnen.
De route is veel mooier dan gisteren, we lopen zelfs nog stukken door bossen met oude Romeinse wegen die er nog intact bij liggen, met grote stenen die door de eeuwen heen zijn afgesleten.
Helaas om half tien moeten we er toch aan geloven. Poncho's om en walking in the rain. Door de hevige regen beleef je de binnenkomst niet zo bewust. Voor we het wisten liepen we de geweldig mooie brug van Porto over. gebouwd door Gustavo Eiffel. Na een kleine zoektocht aangekomen bij ons hotel, was de kamer nog niet klaar. Rugzak konden we dumpen en naast het hotel lag een geweldige koffiebar. In de middag klaarde het op. De zon scheen en we hebben toen al een groot deel van Porto verkend. naar de Cathedral Se voor en bezoek en onze credential. Bij Livararia Lello (de mooiste boekwinkel ter wereld en inspiratie bron voor J.K. Rowling) een boekje gekocht. Met de speciale kabelspoorbaan, fynicular dos guindais, naar de oever van de Rio Douro. Vanaf de oever weer terug via circa 190 trappen. Het Sao Bento trainstation van Porto, beroemd door de volledig betegelde wanden die de geschiedenis uitbeelden. S'avond bij een jaren vijftig restaurant, bekend voor de verse visspecialiteiten. Heerlijk gegeten en de avond afgesloten.