Tui => Redondela 36 km - Reisverslag uit Redondela, Spanje van Fred Meijer - WaarBenJij.nu Tui => Redondela 36 km - Reisverslag uit Redondela, Spanje van Fred Meijer - WaarBenJij.nu

Tui => Redondela 36 km

Blijf op de hoogte en volg Fred

21 September 2015 | Spanje, Redondela

De tijd in Spanje loopt een uur achter op Portugal. Dit betekent om 7 uur nog in het donker vertrekken. Gelukkig loopt een Ier, Kaydan voor ons met een hoofdlamp. We lopen met hem mee en gezamenlijk zoeken we naar de gele pijlen. Het is rond 20 voor 8, als het langzaam daglicht wordt. We kunnen ons eigen tempo oppakken. Na 2 uur komen we aan de rand van een industrie gebied bij een koffiehuisje. Tijdens de koffie met stokbrood besluiten we voor de alternatieve route, deze is 4km langer, maar door een natuurgebied wandelen blijft altijd prettiger dan langs oude fabrieken met schoorstenen. In Porinno komen we onze Deen Peer weer tegen. Hij heeft bij een chinees winkeltje een hoofdlampje gekocht voor morgenvroeg. Even verderop in een taparia wordt een glaasje verse jus bestelt en op de TV, die hier altijd en overal aanstaat, melden ze van het vinden van een Amerikaanse perigrina die al sinds April vermist werd. We kijken er toch vreemd van op,
Je waant je toch veilig onder alle wandelaars. In het centrum van Porinno is het druk. In een winkeltje doen we een paar boodschappen en zoeken voor een bankje om te eten. In de schaduw van een bushokje kunnen we eten, dit lokt natuurlijk reacties uit van medewandelaars. Na wat brood en fruit, de stijle berg naar Redondela omhoog. Een hoge en pittige klim, naar Monte Cornedo, 235mtr, Marion is echter na het eten niet bij te houden, vlamt naar boven. Op de wegmarkeringen staat sinds een korte tijd, de nog te lopen kilometers naar Santiago. Eigenlijk wil je het niet weten maar, je leest het toch ieder keer. Omdat het vandaag een lange wandeling is eten we warm in Redondela. Daar de albergue buiten de stad ligt lopen we de laatste kilometers van deze dag en zien bij de wegmarkering de teller op 80,193 km staan.

• 22 September 2015 - 09:02

Mariette Janssen:

Hallo Marion en Fred,

Heb jullie op de voet gevolgd en het is super leuk om sommige verhalen en zeker een hoop foto's te herkennen. Ik ben 2x in Portela geweest bij Han en vond het een heerlijk verblijf. Ik was wel een beetje geschrokken dat jullie schreven over zijn Russische vriendin, daar de keren dat ik er was zijn vrouw voor ons kookte en voor ons zorgde!!!
    Veel succes voor de laatste etappes naar Santiago en gaan jullie daarna nog verder naar Finistere en of Muxia??? Als jullie nog adressen moeten hebben hiervoor hoor ik het wel.
    Buen Camino

• 22 September 2015 - 18:09

Annemarie:

Het eind komt in zicht. Fred complimenten voor het schrijven van de reis verslagen. Erg boeiend en beeldend geschreven

• 23 September 2015 - 18:59

Oma, Max En Madelon:

Hiep hoi! Het einde is in zicht.
    Petje af, iedereen is blij als jullie er weer zijn.
    Xx