Redondela => Ponteverda 18km - Reisverslag uit Pontevedra, Spanje van Fred Meijer - WaarBenJij.nu Redondela => Ponteverda 18km - Reisverslag uit Pontevedra, Spanje van Fred Meijer - WaarBenJij.nu

Redondela => Ponteverda 18km

Blijf op de hoogte en volg Fred

22 September 2015 | Spanje, Pontevedra

In Albergue, De la Jerezana gaat her en der een wek geluid van telefoontjes af. De Spaans/Duitse dame die de zaak runt, is bedrijvig het ontbijt voor iedereen te verzorgen. Zij begeleidt ons uit en wijst welke weg we nemen moeten. Na 3 honderd meter slaat een hond in de tuin aan, een Spaanse maakt het slaapkamer raam open, kijkt en roept met gebarende taal dat we verkeerd lopen. Ik loop 60 mtr terug en zie de pijlen die we gemist hebben. Ik gooi haar een kus hand toe en zij heeft de dag van haar leven, zoals ze daarop reageert. We nemen de goede weg en direct een fikse kuitenbijter die lang doortrekt. Boven aangekomen zien we door de open plekken een uitloper van de oceaan, die lijdt tot aan Ponteverda. In de bossen hangt nog steeds de geur van eucaliptus en dennennaalden, terwijl ook de loofbomen steeds meer gaan overheersen.
We merken dat we aan de laatste 100 km begonnen zijn. We hebben het idee dat bussen vol met pelgrims worden afgezet. Sommige dragen een dag rugzakje of een wandelstok, luidt lachend en vertellend. Lopen ons kwiek voorbij en vinden ons schijnbaar rare vogels met die grote rugzakken en gamaschen. Als we de berg zijn over gelopen worden deze pelgrims dan ook opgevangen door een reisleider bij een touringcar. Onderweg treffen we steeds de zelfde pelgrims. De twee Denen, de Ier, Tzchechen, Duitsers, Aussies en een groep van Oostenrijk. In Ponteverda bij de Tourist info gevraagd voor het juiste adres van ons pension. Marion belt of er nog plaats is, gelukkig is dat zo. We zijn onder de pannen.